top of page

Solo in een eetcafé

Zó suf dat ik dat niet veeeeeeel eerder heb gedaan: solo in een eetcafé!. En nee.... ik ging niet solo. Ik nam mijn solo* mee..

Met n vriendin sprak ik af in een eetcafé. Vlakbij de opleiding, want dan kon ik dat combineren met mijn studiemiddag. In de ochtend eindelijk eens bijkletsen. Het was veeeeeel te lang geleden dat ik haar zag. Zo fijn om haar weer te zien en vooral te horen wat ze te vertellen heeft. Alleen...... De nacht ervoor lag ik wakker. Hoe heb ik dat zo kunnen plannen??? In de ochtend met haar kletsen en in de middag supervisie in een groep. Deze combi leek zo'n goed idee, want ik spaarde tijd en energie in reistijd. Maar jeetje! Niet in luistertijd! In een eetcafé nog wel!? En dan zo vroeg op!? En ik moet óók nog een hele middag daarna!! Bijna wilde ik het afzeggen. Wel? NIet? Wel? Niet? Wel? Niet? Woelen. Draaien. De wekker 100x bekeken. Nu slapen, want anders ben ik ook nog eens extra moe!

Mijn solo-apparatuur had ik wel al opgeladen. Daar zou t vast mee lukken. Tegen de ochtend besloot ik: "ik ga gewoon en zie wel!". Voor mensen die geen beperkingen hebben in energie is zo'n dag waarschijnlijk niets om voor wakker te liggen. Het blijkt soms onnodig, want weet je?

Het ging SUPER!!

Met solo verstond ik haar op een ontspannen manier. wel moet gezegd worden dat het daar in dat prachtige molencafé heel rustig was en ook IJSKOUD. De molenkat had het beste plekje onder de blower. Maar jeetje, wat was het fijn om zo ruim twee!! uur lang bij te kletsen. En dat ook vol te houden! En nee, het was niet zo dat alleen ik aan het woord was.

*solo is onder dove en slechthorende mensen vaak de verkorte uitspraak van solo-apparatuur ofwel microfoon en ontvanger, waarmee wij sprekers over het algemeen beter kunnen verstaan in rumoerige ruimten of gesprekken met meer mensen samen. #ervaringsdeskundig #doof #slechthorend #energiebesparing #oachbijgehoorverlies #verliesenrouwtherapeutinopleiding

Comments


bottom of page